четверг, 30 октября 2014 г.

Техніка безпеки на уроках фізкультури


  На сьогоднішній день безпеки в освітніх установах приділяють серйозну увагу організації роботи з охорони праці, попередження травматизму дітей та працівників. Але все ж таки безпека трудових і навчальних процесів в загальноосвітніх установах досі, на жаль, залишає бажати кращого.
Нещасні випадки з учнями і вихованцями, які сталися під час навчально-виховного процесу, були і залишаються трагедією, вони приносять горебатькам, педагогічним працівникам. Нещасний випадок тягне за собою величезні втрати робочого часу для надання першої допомоги і подальшого медичного лікування.       Відволікається від своєї основної роботи велику кількість різних фахівців для розслідування нещасного випадку. Витрачаються кошти на оплату праці всім фахівцям, залученим у цей процес, на лікування і реабілітацію потерпілого.
           Стан справ із забезпеченням безпеки навчально - виховного процесу в освітніх установах є катастрофічним. Шкільний травматизм становить 12-15% від загального травматизму дітей. Травми, отримані на перервах, становлять до 80%, на уроках фізкультури - до 20%.
Органи охорони здоров'я, народної освіти та інших відомств стурбовані тим, що травматизм завдає великої шкоди здоров'ю дітей. За даними експертів ВООЗ, від різних травм і нещасних випадків на воді, в басейнах, водоймах, травм у побуті, вуличних, дорожньо - 
транспортних, шкільних, в тому числі, на превеликий жаль, на уроках фізкультури, і при заняттях спортом дітей гине значно більше, ніж від дитячих інфекційних захворювань.
На заняттях фізичної культури 
школярі входять до групи ризику, яка схильна до травматизму, тому що урок фізичної культури відрізняється від інших високим руховою активністю займаються, з використанням різного спортивного обладнання, інвентарю.
          Хоча спортивні ушкодження і займають не перше місце в загальній структурі травматизму, проте але тяжкості і за питомою вагою 
переломів кісток вони стоять на другому місці після дорожньо-транспортних травм. Тому дитячий травматизм (тим більше при заняттях фізкультурою і спортом) вимагає значно більшого, вивчення і впровадження профілактичних заходів на всіх етапах фізичного виховання.
Профілактика дитячого травматизму - одна з найважливіших завдань сучасного суспільства, яка повинна бути досягнута, в першу чергу, дотриманням техніки безпеки на заняттях фізкультури.
         Ступінь розробленості проблеми. У розробку даної теми серйозний внесок внесли такі вчені, як: В. К. Велитченко, який написав книгу «Фізкультура без травм» у ній описані головні причини дитячого травматизму та рекомендації з техніки безпеки та профілактики. Величезне значення зраджував Башкіров В. Ф. «Профілактика травм у спортсменів», який склав багато комплексів і причин з профілактики
        Проблема даної роботи полягає в строгому контролі за учнями на уроках фізкультури шляхом суворого дотримання техніки безпеки без відриву від діяльності з підвищення інтересу до уроків фізичної культури.
       Об'єкт дослідження - уроки фізичної культури.
       Предмет дослідження - техніка безпеки на уроках фізкультури як основний фактор формування інтересу до занять фізичною культурою дітей молодшого шкільного віку.
Мета дослідження: теоретично і практично обгрунтувати експериментальне спостереження на вироблення техніки безпеки учнів на уроках фізичної культури як чинника формування інтересу до занять.
Гіпотеза: Ми припускаємо, що проведення профілактичних заходів і дотримання техніки безпеки сприяють не тільки зменшення травматизму молодших 
школярів, але і викликають інтерес до занять:
1) Профілактичні заходи проводиться в системі і цілеспрямовано;
2) вчитель володіє методикою проведення профілактичних заходів;
3) враховуються вікові та індивідуальні особливості учнів;
4) уроки без травм сприяють стабільному інтересу до занять фізичною культурою, ситуації травматизму таки знижують даний інтерес.
Для 
того, щоб розкрити тему випускної кваліфікаційної роботи, необхідно вирішити ряд поставлених нами завдань:
- Проаналізувати спеціальну психолого-педагогічну літературу з заявленої теми;
- Розкрити вікові особливості учнів середнього шкільного віку;
- Виявити вплив на інтерес учнів середнього шкільного віку;
Методи дослідження. У нашій дослідницькій роботі дана сутнісна характеристика такого педагогічному феномену, як проведення експериментального спостереження. Таким чином, лише при розкритті всіх перерахованих вище пунктів, при вирішенні всіх завдань можна розкрити тему даної випускної кваліфікаційної роботи.
Практична значимість дослідження полягає в:
- Застосування протягом тренувальних циклів раціональних засобів загальної та спеціальної фізичної підготовки; індивідуальний підхід з уточненням адекватної біомеханічної структури спортивних дій в обраному виді спорту;
- Строгому лікарсько-педагогічному відборі з урахуванням індивідуальних 
морфологічнихфункціональних і конституційних типологічних особливостей організму на відповідному етапі біологічного розвитку юних школярів;
- Суворе дотримання техніки безпеки на уроках фізкультури має сприяти стимулюванню інтересу до занять фізкультурою.
Основи техніки безпеки на уроках фізичної культури

Проблемі дотримання техніки безпеки на уроках фізичної культури, безсумнівно, відводиться одне з важливих місць у системі організації навчально-виховного процесу школярів. Слідуючи загальноприйнятим нормам і стандартам, вчитель фізкультури повинен завжди чітко знати інструкцію з техніки безпеки. У дотриманні техніки безпеки як учителем так і школярами повинні бути обов'язково дотримані всі встановлені пункти, які повинні бути обов'язковими для кожного вчителя фізкультури при організації проведення навчальних та позакласних занять з фізичної культури і спорту. 
Вчителі фізкультури зобов'язані дотримуватися норм і правил безпеки при проведенні занять фізичної культури і спортом, спортивних змагань та фізкультурно-спортивних видовищних заходів, не допускати заподіяння шкоди здоров'ю дітей. 
Загальні вимоги з техніки безпеки, пов'язані безпосередньо до вчителя з фізичної культури, включають в себе такі обов'язкові компоненти: 
1. Вчителі фізкультури в своїй практичній діяльності з фізичного виховання повинні керуватися інструкцією з техніки безпеки, державними актами та документами з охорони праці, розробленими Міністерством освіти РФ, і здійснювати контроль за дотриманням учнями правил та інструкцій але охорони праці. 
2. Учитель фізкультури або інша особа, яка проводить заняття з фізичної культури і спорту, несе відповідальність за збереження життя і здоров'я учнів вихованців. 
3. Учитель фізкультури повинен: 
- Проходити курси (не рідше 1 разу на 5 років) з охорони праці; 
- Приймати участь у випробуванні гімнастичних снарядів та обладнання; 
- Вносити пропозиції щодо поліпшення умов проведення освітнього процесу; 
- Організовувати вивчення учнями вихованцями правил з охорони праці в побуті і т.д. 
4. Учитель фізкультури має знати: 
- Підготовленість і функціональні можливості кожного учня; 
- Медичну групу, до якої учні віднесені за результатами медичного огляду; 
- Учнів, звільнених лікарем від фізичних вправ після хвороби, і відзначати учнями, відсутніх на уроці. 
Посадові особи фізкультурно-оздоровчих і спортивних споруд повинні забезпечувати належне технічне обладнання місць проведення спортивних занять та змагань відповідно до правил безпеки та санітарно - гігієнічними нормами і повинні нести відповідальність за охорону здоров'я при проведенні занять фізкультурою і спортом, спортивних змагань та фізкультурно-спортивних видовищних заходів. Загальна техніки безпеки на уроках фізкультури так само включає в себе вимоги до технічного, санітарного, організаційного, просторовому, медичного і т. д. оснащенню уроків з фізичної культури: 
1. Спортивний зал повинен відповідати формам проведення фізкультури. Приміщення спортивних залів, розміщене в них обладнання повинні задовольняти вимогам будівельних норм і правил, а так само правилами з електробезпеки та пожежобезпеки для загальноосвітніх шкіл. Спортивний зал, як правило, розміщується на першому поверсі в прибудові. Його розміри передбачають виконання повної програми з фізичного виховання і можливість спортивних позаурочних занять. Особливі вимоги пред'являються до підлог, стін, стелі, освітленості, вентиляції спортивних залів, наявності шаф, роздягалень, плану евакуації, пожежного щита з набором ручного протипожежного інвентарю тощо; 
2. Вологе прибирання повинна проводиться 2 рази на день; 
3. Інвентар повинен знаходиться в хорошому стані. Усі спортивні снаряди та обладнання, встановлені у закритих або відкритих місцях проведення занять, повинні перебувати в повній справності і бути надійно закріплені. Надійність установки та результати випробувань інвентарю і обладнання повинні бути зафіксовані в спеціальному журналі. Розміщення обладнання повинно передбачати безпечну зону навколо кожного гімнастичного снаряда. Так само існують особливі вимоги до іншого спортивного інвентарю і обладнання: Дьордя брусів, грифів перекладингімнастичнимколодах, опор гімнастичного козла, гімнастичним матам, гімнастичним містках, канатів для лазіння, шведській стінці, гімнастичному ослоні,гімнастичної палиці, м'ячам набивним, вазі спортивних снарядів для метання, лижного інвентарю, баскетбольному щиту, баскетбольному м'ячу,волейбольним стійок, волейбольним сіток, волейбольним м'ячам і т.д. 
4. Якщо в спортивному залі є які - то неполадки то заняття не проводяться; 
5. Після кожного проведеного заняття зал повинен провітрюватися; 
6. Не виконувати вправ на спортивних снарядах без викладача або його помічника, а також без страховки; 
7.Соблюдать принципи доступності, послідовності під час навчання учнів і відповідність даються вправ і навантажень навчальній програмі; проводити розминку і збільшувати час, відведений на неї, при сильному вітрі, зниженій температурі і підвищеній вологості; 
8. Знижувати навантаження або збільшити час відпочинку при появі в учнів ознак втоми; забезпечувати страховку при виконанні учнями складних технічних елементів; 
9. Стежити за виконанням учнями інструкцій, правил поведінки па уроці фізкультури і приймати рішення про відсторонення учнів від участі в навчальному процесі за грубе порушення; 
10.Організовивать учнів для прибирання спортивного інвентарю та обладнання в місця його зберігання; 
11. Організовано виводити учнів з місця проведення заняття; 
12.Проізводіть ретельний огляд місця проведення заняття, вимикає освітлення, закривати на ключ всі підсобні приміщення та спортзал; 
13.Доводіть до відома відповідального за спортзал і спортмайданчик повідомлення про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу; 
14. При скарзі на нездужання або погане самопочуття негайно направити учня до лікаря; 
15. Оперативно повідомляти керівництво про кожний нещасний випадок; 
16. При пожежі в спортивному залі відкривати запасні виходи і організовано вивести учнів згідно з планом евакуації у безпечне місце, повідомляти про пожежу в пожежну частину і приступити до ліквідації вогнища загоряння. 

Комментарии: 0:

Отправить комментарий

Подпишитесь на каналы Комментарии к сообщению [Atom]

<< Главная страница